CONSTITUŢIA ROMÂNIEI ; ARTICOLUL 16 ; Alin.(2) : ,, NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE" !? O frază de dânşii inventată!! Blogul unui fost discriminat in propria-i ţară!! Nu vă doresc şi vouă!! Un blog despre putregaiul politic din Romania. Un raft, din Biblioteca mea de frământări si gânduri ...

joi, 5 decembrie 2013

Avocatul Gheorghe Piperea reuseste PERFORMANTA sa arunce în aer afaceri foarte profitabile ale unor MAFIOTI, care de ani si ani de zile au incalcat Legea. Ne-au luat cu JAPCA banii! RIDICAREA MAŞINILOR a devenit ILEGALĂ.


RIDICAREA MAŞINILOR a devenit ILEGALĂ. Sentinţa VIZEAZĂ două SECTOARE din Bucureşti, dar poate funcţiona ca PRECEDENT pentru TOATĂ ŢARA.
Thursday, 05 December 2013. Autor:  Şerban Buşcu

Consiliile locale au modificat ilegal Codul Rutier, a stabilit instanța. Precedentul poate arunca în aer ridicările de mașini din toată țara. Decizia aruncă în aer şi afaceri foarte profitabile făcute prin forţarea şoferilor să achite tarife mult umflate. Este vorba de 210 lei simpla ridicare a mașinii pe platformă o operațiune de trei minute, 168 de lei kilometrul de transport și 168 de lei depozitarea mașinii, pe zi, taxă achitată la aceeași valoare dacă mașina stă acolo 15 minute sau 24 de ore.

Avocatul Gheorghe Piperea a obţinut, la începutul acestei săptămâni, o hotărâre definitivă şi irevocabilă stabileşte că ridicarea maşinilor parcate în locuri nepermise, precum şi taxarea proprietarilor acestora, la recuperare, sunt ilegale. Mai mult, persoanele care au plătit deja respectiva taxă sunt îndreptăţite de acum să solicite returnarea banilor.

Citiţi mai mult: România, așa cum nu o vezi la TV: Cum TE JEFUIEȘTE Poliția Locală și șmecherii care ridică mașini

Hotărăre emisă de Curtea de Apel Bucureşti aruncă în ilegalitate ridicarea maşinilor parcate în locuri nepermise în sectoarele 4 şi 6 ale Capitalei. Potrivit avocatului Gheorghe Piperea, cel care a obţinut respectiva decizie, devine ilegală şi perceperea taxelor de returnare a maşinii. Persoanele care au plătit deja această taxă sunt îndreptăţite să solicite returnarea sumelor.

"Spre deosebire de chestiunea clauzelor abuzive, de exemplu, legea Contenciosului Administrativ reglementează în mod expres situaţia în care un anumit act a fost declarat ilegal. În această situaţie, respectivele prevederi încetează automat să-şi mai facă efectul", ne-a spus Piperea.

Dosare pe rol şi pentru celelalte sectoare 
În ultimii ani, mai mulţi avocaţi au obţinut pentru clienţii lor anularea amenzilor primite pentru parcare neregulamentară. De această dată, însă, Piperea a contestat chiar legalitatea unor hotărâri de Consiliu Local, fapt care generalizează efectele deciziei. Concret, pentru că amenzile primite de şoferi erau contestate uşor, iar instanţele dădeau decizii favorabile, mai multe consilii locale au decis să aducă modificări la Codul Rutier.

Una dintre modificari prevede că nu mai e nevoie să vină poliţistul de la Poliţia rutieră să asiste firma care ridică maşinile parcate ilegal, ci vine agentul de la Poliţia comunitară. Astfel, nu se mai emite un proces verbal de contravenţie, ci o dispoziţie de ridicare, asupra căreia judecătoria nu se mai poate pronunţa. Era anulată astfel, posibilitatea de a contesta în justiţie amenda, în cotextul în care contravenţia a fost înlocuită cu o taxă de returnare a maşinii.

Gheorghe Piperea a susţinut în faţa judecătorilor de la Tribunalul Bucureşti şi,ulterior, în faţa celor de la Curtea de Apel, că un act normativ cum este Codul Rutier nu poate fi modificat decât prin lege sau prin ordonanţă. Ambele instanţe i-au dat dreptate. Din datele revistei Capital, pe rolul Tribunalului Bucureşti se află deja dosare similare care vizează ridicările de maşini din sectoarele 2 şi 3 ale Capitalei. Mai mult, având în vedere că pratica hotărârilor de consiliu a fost adoptată şi în alte oraşe din ţară, decizia Curţii de Apel poate funcţiona ca un precedent.

Sursa
http://www.evz.ro/detalii/stiri/ridicarea-masinilor-a-devenit-ilegala-in-doua-sectoare-ale-capitalei-1070897.html
===================
===================================
===============================================================
Multumesc pentru semnalare,
 
Iote na!!

"RIDICAREA MAŞINILOR a devenit ILEGALĂ. Sentinţa VIZEAZĂ două SECTOARE din Bucureşti, dar poate funcţiona ca PRECEDENT pentru TOATĂ ŢARA
Autor: Şerban Buşcu
Consiliile locale au modificat ilegal Codul Rutier, a stabilit instanța. Precedentul poate arunca în aer ridicările de mașini din toată țara. Decizia aruncă în aer şi afaceri foarte profitabile făcute prin forţarea şoferilor să achite tarife mult umflate. Este vorba de 210 lei simpla ridicare a mașinii pe platformă o operațiune de trei minute, 168 de lei kilometrul de transport și 168 de lei depozitarea mașinii, pe zi, taxă achitată la aceeași valoare dacă mașina stă acolo 15 minute sau 24 de ore. (...)
==================================================================
====================================
====================

2 comentarii:

  1. Masinile parcate ilegal nu mai pot fi ridicate, a decis ICCJ (Video).
    ================
    Inalta Curte a decis, luni, ca ridicarea masinilor parcate ilegal, in baza unor decizii adoptate de Consiliile Locale, este ilegala, o asemenea masura afectand dreptul la proprietate al cetateanului.

    Decizia Inaltei Curti a fost luata ca urmare a recursului facut in interesul legii de Avocatul Poporului, informeaza B1TV.

    Pana acum ridicarea masinilor se facea in baza unor decizii adoptate de Consiliile locale. Din acest moment, daca o masina parcata ilegal va fi ridicata, proprietarul ei va avea castig in instanta, in cazul in care se va adresa justitiei, informeaza sursa citata.

    Conform deciziei Inaltei Curti pronuntate in sedinta publica luni, 25 mai, "procedura de aplicare a masurii tehnico-administrative constand in ridicarea vehiculelor stationate/oprite neregulamentar pe partea carosabila, prevazuta de art.64 si art.97 alin. (1) lit.d) si alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002, nu poate fi reglementata prin hotarari ale consiliilor locale".

    In recursul inaintat Inaltei Curti, Avocatul Poporului (AP) a atentionat asupra faptului ca aceasta problema de drept "a primit o solutionare diferita din partea instantelor judecatoresti", motiv pentru care s-a cerut Curtii Supreme sa stabileasca un mod "unitar de interpretare si aplicare a dispozitiilor legale incidente", informeaza Agerpres.

    In sesizarea AP se mai arata ca "potrivit unei orientari jurisprudentiale majoritare, hotararile consiliilor locale adoptate in vederea reglementarii procedurii privind ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar, constatarea si aplicarea contraventiilor sunt lovite de nulitate, intrucat stabilesc si sanctioneaza contraventii in domeniul circulatiei rutiere", mai arata sursa citata.

    "Apreciem ca hotararile consiliilor locale adoptate in vederea reglementarii procedurii privind ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar depasesc competenta ce revine consiliilor locale in aceasta materie, fiind contrare prevederilor actelor normative cu forta juridica superioara", se sustine in recursul formulat de AP.

    http://www.ziare.com/social/administratia/masinile-parcate-ilegal-nu-mai-pot-fi-ridicate-a-decis-iccj-1365048?utm

    RăspundețiȘtergere
  2. Masinile parcate neregulamentar pe strada nu mai pot fi ridicate,
    dupa ce decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie,
    care prevede acest lucru, a fost publicata in Monitorul Oficial.
    ================================

    Decizia ICCJ a fost luata pe 25 mai, insa a aparut in Monitorul Oficial pe 15 iulie, data de la care prevederea devine astfel obligatorie, scrie Avocatnet.ro.

    Masinile parcate ilegal nu mai pot fi ridicate, a decis ICCJ (Video)

    Pe 25 mai, ICCJ decidea ca masura ridicarii masinilor este ilegala deoarece afecteaza dreptul la proprietate al cetateanului.

    Pana acum, ridicarea masinilor se facea in baza unor decizii adoptate de consiliile locale. Din acest moment, daca o masina parcata ilegal va fi ridicata, proprietarul ei va avea castig de cauza in instanta, in cazul in care se va adresa justitiei.

    Ridicarile de masini, istorie? Avocatul Poporului le contesta la Curtea Suprema

    Conform deciziei Inaltei Curti, "procedura de aplicare a masurii tehnico-administrative constand in ridicarea vehiculelor stationate/oprite neregulamentar pe partea carosabila, prevazuta de art.64 si art.97 alin. (1) lit.d) si alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002, nu poate fi reglementata prin hotarari ale consiliilor locale".

    Totodata, in decizia ICCJ se mai precizeaza ca "atributiile de reglementare apartin autoritatilor administratiei publice centrale (Guvern), iar cele de executare, in concret, a masurii, autoritatii administratiei publice locale".

    RăspundețiȘtergere

Postări populare-Toate datele

Google+ Badge

Follow

Persoane interesate