Posted by exclusiv News.ro
Par a se confirma zvonurile conform cărora Vântu şi Băsescu au bătut palma ca Realitatea TV să treacă în ograda PDL, în schimbul imunităţii în justiţie a tatălui FNI şi al SOV Invest.
După aducerea lui Sebastian Ghiţă în postul de manager al Realitatea Media, politica editorială a televiziunii de ştiri Realitatea TV pare că se află într-un proces radical de transformare.
Una dintre deciziile cele mai furtunoase a fost concedierea jurnaliştilor Oana Stancu şi Adrian Ursu. Cei doi făcuseră posibile dezvăluirile cutremurătoare despre cazul Sorin Blejnar şi despre afacerea vămilor, patronată de liderii din umbră ai PDL.
După eliminarea celor doi jurnalişti inconfortabili, Realitatea a ponderat atacurile directe înspre persoana lui Traian Băsescu şi înspre o parte dintre membrii PDL, mizând în schimb pe aducerea în prim plan a subiectelor de tabloid. În paralel cu această acţiune de împrietenire a postului de televiziune cu mase mai largi de public, Realitatea TV a început o serie de atacuri indirecte la adresa USL, cel mai de temut oponent al PDL de pe scena politică.
Zilele trecute, după ce Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a hotărât definitiv şi irevocabil că Dan Voiculescu a colaborat cu Securitatea, Realitatea TV a răspuns ferm la semnalul dat. Cu toate că, odată cu retragerea lui Voiculescu din prim planul conducerii Partidului Conservator, subiectul notelor date de acesta la Securitate a încetat să mai reprezinte o chestiune de interes în dezbaterea publică, Realitatea şi-a pornit întreaga artilerie înspre Voiculescu, sperând astfel să lovească în imaginea USL.
De la muzica din filmele de suspans ale lui Alfred Hitchcock şi de la imaginile de arhivă în care Voiculescu face declaraţii fără substanţă, până la desenele animate cu Felix Motanul – toate au fost folosite pentru a crea o atmosferă de punere la zid a inamicului din tabăra Uniunii Social Liberale.
Cu privire la noua politică editorială a postului de ştiri, realizatorul Mihai Tatulici a declarat în direct, vineri, 11 martie, că face bube la gură când vede direcţia belicoasă înspre care se îndreaptă Realitatea TV.
Astfel încât credibilitatea televiziunii să nu intre în picaj liber, invitaţii de felul Andreei Pora – o figură care apare tot mai des la Realitatea, după o lungă perioadă de absenţă – grila de programe este echilibrată prin emisiuni realizate de jurnalişti precum Corina Drăgotescu, una dintre ţintele preferate ale lui Băsescu.
Drăgotescu, care la sfârşitul lunii februarie a fost trimisă la Cotroceni pentru a fi înjurată în direct de Preşedintele Statului, realizează în prezent o emisiune zilnică, care a intrat în grila de programe a Realităţii TV imediat după plecarea lui Stancu şi Ursu. Însă, de la bun început, jurnalista a declarat că emisiunea ei va avea o viaţă scurtă. În discuţia cu manageriatul postului, una dintre condiţii a fost ca emisiunea să fie realizată pe o perioadă determinată, de câteva săptămâni.
Sebastian Ghiţă, noul manager Realitatea TV, are 32 de ani, iar averea sa este estimată la 120 – 125 milioane de euro, conform Top 300 Capital, citat de HotNews. Ghiţă este acţionar majoritar al grupului Asesoft, iar pe lângă activitatea din sectorul de afaceri, numele său apare şi în plan politic. În luna mai 2010 presa relata cum, în calitate de sponsor PDL, Sebastian Ghiţă a făcut afaceri cu statul în valoare de 55 de milioane de euro. Numele lui Ghiţă apare şi în mai multe afaceri păguboase pentru autorităţile locale, precum şi în mai multe dosare penale, care s-au finalizat cu NUP.
Despre Sebastian Ghiţă se spune că a finanţat de-a lungul timpului mai multe partide politice, deşi în ultima perioadă a mizat pe PDL şi pe oamenii din anturajul lui Băsescu. “Mă interesează profitul” este deviza lui Ghiţă, rostită la momentul preluării postului de manager de la Realitatea Media, când a declarat că odată cu venirea sa la grupul Realitatea – Caţavencu aduce şi o investiţie de 75 de milioane de euro.
Cele trei personaje – Vântu, Băsescu, Ghiţă – au ca numitor comun dorinţa fermă de a câştiga, fiecare, pe frontul pe care luptă agresiv. Din moment ce există posibilitatea încetării războaielor personale, profitul putând fi astfel maximizat, se pare că între Băsescu, Vântu şi pionul lor comun, Sebastian Ghiţă, s-a stabilit un deal. Realitatea TV devine tribuna de la care actualul ocupant al fotoliului de la Cotroceni, împreună cu acoliţii săi din PDL, vor fi prezentaţi naţiunii în aura unor sfinţi ai dreptei, în vreme ce tatăl FNI poate continua să-şi întindă liniştit tentaculele afacerilor sale.
Valentin Spînu
Admin
Traian Basescu primeste doua lovituri intr-o singura zi, una e legata de fratele sau care ar fi urmat sa primeasca mita de la Bercea Mondial ca sa-l scoata bazma curata, iar a doua e legata de telegramele Wikileaks.
RăspundețiȘtergereA aparut cablograma prin care Ambasada SUA de la Bucuresti trimitea informatia picanta ca Elena Udrea si Monica Iacob Ridzi ar fi iubitele presedintelui Romaniei, ceea ce e pe cale sa iste un nou scandal, de data asta foarte spumos, de presa, care ar putea pune in umbra cele doua mari telenovele, divorturile cuplurilor Monica - Irinel Columneanu si Oana - Pepe. Trebuie sa recunoasteam ca o astfel de informatie transoceanica bate orice idila locala.
http://www.agentia.org/opinii/washingtonul-preocupat-de-amantlacul-lui-basescu-cu-udrea-si-cu-ridzi-8763.html
sâmbătă, 25 octombrie 2010.
RăspundețiȘtergereLa două zile dupa ce a bătut palma cu Burci, Vîntu s-a răzgândit. A gasit alt fraier care să-i achite datoriile trustului RTV şi să acopere combinaţiile de tip mafiot făcute de el prin intermediul Realitatea Media SA. Noul paravan al mogulului este Sebastian Ghiţă, un răsfăţat al contractelor cu statul, naşul lui Codruţ Sereş şi sponsor cunoscut al PSD. Ghiţă ar fi semnat, astăzi, un contract de management cu Realitatea Media şi s-ar fi obligat ca în următorii cinci ani să investească 75 milioane de euro în "retehnologizarea Realitatea TV în vederea trecerii la emisia HD (high-definition)". Oricine îşi dă seama însă că asta e o acoperire pentru cu totul altceva. E absurd să preia cineva managementul unei afaceri falimentare şi tot el să plătească pentru asta. Şi nu oricât, ci 100 de milioane de euro: 75 milioane euro - investiţie pe cinci ani şi minimum 25 milioane - datoriile trustului. Să dea cineva o asemenea sumă de bani pentru o maşină de propagandă complet decredibilizată, populată cu cele mai mizerabile exemplare din mass media românească? Greu de crezut! Ce acoperă Ghiţă în această afacere a lui SOV? Varianta oficială lansată de oamenii lui Vîntu trebuie exclusă din start. Vîntu minte cum respiră, iar Ghiţă-Asesoft este un dalmaţian notoriu în Prahova, cercetat penal de nenumărate ori în trecut şi scos din clinciurile procurorilor prin şpăgi şi intervenţii pe linie de partid. Fie Vîntu a făcut o vânzare de faţadă, întorcând în firmă, via Sebastian Ghiţă, bani negri cu ajutorul cărora vrea să păstreze pe linia de plutire maşinăria de propagandă a mafiei PSD-PNL, fie a vândut cu adevărat afacerea, dar a primit în schimb asigurarea că el va fi menţinut ca acţionar de faţadă în scopul de a-i impresiona în continuare pe cei care-l anchetează pentru infracţiunile comise de el în ultimul deceniu. Rămâne de văzut care este varianta corectă.
http://badeadan.blogspot.com/2010/10/vintu-vindut-realitatea-media.html